Spune ce gandesti tu, nu ce gandesc altii pentru tine!

Vista sau XP?

Suntem inca in timpul in care tehnologiile Microsoft detin suprematia, iar softurile lor deasemenea. Cu toti folosim Windows(sau nu 😀 ), majoritatea stim cu ce sa se papa sau nu…Problema mai dificila de astazi este ce versiune sa folosim…De cand a aparut renumitul Windows Vista, tot mai mult lume este in dilema, chiar daca configuratia pc-ului i permite, lumea nu stie ce windows sa foloseasca, XP sau Vista.
Adevarul este ca ambele versiuni au avantaje si dezajavantaje. Dar totusi una din ele trebuie sa fie cel putin cu un punct superioara celeilalte, daca ne apucam de analizat cele doua versiuni de windows. Stim ca multi ani versiunea de Windows XP si-a facut treaba aproape ca la carte, dar totusi zic eu si alti, versiunea Vista este net superioara, deoarece ofera foarte multe facilitati pe care Windows Xp, nu le ofera. O problema de care, spre exemplu eu m-am lovit atunci cand mi-am luat laptop, a fost ca Windows Xp SP2 normal nu mi recunostea HDD-ul, decat versiunea cu upgrade de driver SATA, am folosit o perioada acea versiune de Winodows, dar pe urma am instalat Vista Ultimate Edition doar din curiozitate si am observat ca PC-ul mergea mult mai bine decat cu versiunea anterioara de Windows.
As dori sa stiu si opiniile si altor persoane care au folosit ambele versiuni, dupa parerea voastra care versiune ar fi mai buna?? Care ar fi unele dezavantaje sau unele avantaje la amble versiune, si acestea din exepriente proprii nu din auzite si statistici pentru ca multe din acestea sunt cam irelevante… 😀

Comments on: "Vista sau XP?" (20)

  1. iulianmd said:

    vista.. si asta vine de la unu care stie cu ce se mananca 🙂 daca e optimizat bine, vista ruleaza de macar 5-6 ori mai bine decat xp.

  2. NU te cred iulian! Per global vista se misca MUUULT mai incet decat XP. Si eu am avut laptop pe vista, am pierdut vreo saptamana optimizand, scotand chestii useless, etc. Sunt doar cateva softuri care sunt optimizate pt vista si merg mai repede, in special cele in facute in .Net framework si cateva jocuri recente (care oricum nu-ti vor merge bine din cauza placii video de pe laptop).

  3. Laptopurile care au o capacitate mai mare (2200mhz,2048mb,358memorie video,160GB si multe altele) dece nu are instalt Windows Vista ULTIMATE.Majoritatea Laptopurilor au tot VISTA BUSINES.Ma refeream la Laptopul cu o valoare de 3000-4000 LEI.Rar mai intalnesc LAPTOPURI la pretul acesta care are VISTA ULTIMATE,dar ma dezamagesc ca au conponentele mai slabute in el.(1600mhz,1024mb,120gb etc,)
    TOCMAI INVERS E LUCRAT SISTEMUL LA NOI

  4. dece?simplu cat costa Windows vista Ultimate? 😀 si dupa vei sti de ce…

  5. NU difera mult:windows vista Ultimate costa 600 lei si vista busines 420 lei

  6. In Romania conteaza… o diferenta de aprox. 200 lei…. stiu si eu cum merg unele afaceri din Romania…maia ales printre patronii magazinelor cu profil IT…

  7. oricum Dane…sunt de acord cu tine ca nu e normal cum sta treaba la noi…dar asa e la noi..ca la nimeni… :d din pacate

  8. Deci (fara deci :P) … in principiu unicul avantaj al xp-ului fata de vista este faptul ca are nevoie de mult mai putine resurse sa ruleze bine si faptul ca poate sa ruleze toate kkturile alea de programe de gestiune si facturate facute antice de care multe firme nu se pot lipsi sau pentru care schimbarea la un soft compatibil ar fi o bataie prea mare de cap … deci intrebarea este defapt „la ce vrei sa folosesti pc-ul ?” .

    Daca iti folosesti calculatorul doar ca sa stai pe mess si sa te dai pe net si okazional sa asculti un shlagar de-a madalinei manole atunci xp este pt tine … daca rulezi aplicatii mai avansate si vrei sa profiti de multicore , daca te joci ultimele jocuri si vrei dx10 sau pur si simplu daca vrei o schimbare de la interfata plicticoasa a xp-ului atunci vista e pt tine.

    Per total vista e mezul, si la securitate si comoditatea cu care lucrezi cu interfata si grafica … dar consuma resurse si e normal … trebuie totusi sa intelegeti ca vista isi va arata valoarea peste vreo doi ani … pana atunci … cumparatzi-va un pc nou 😛

  9. „Daca iti folosesti calculatorul doar ca sa stai pe mess si sa te dai pe net si okazional sa asculti un shlagar de-a madalinei manole atunci xp este pt tine …” nu sunt genul care folosete calcul pentru asa ceva…calcul il folosesc pentru php,c#,mysql…list is2long…si mai nou pentru coreldrew si photoshop….postul era sa aflu niste opinii din pura curiozitate… de acord cu tine…in ceea ce zici…si programele alea de firme…din anii ’98 sufera de lipsa de portabilitate…iar cei cu firmele respective, sufera de lipsa de bani sa isi cumpere altele mia noi si mult mai eficiente… 😛

  10. Am Vista instalat de 1 an si jumate pe laptopul meu preinstalat si nu are nici o problema rupe si zboara, nu am luat virusi, nu am luat cookie`uri nu am probleme cu el… trage si si tine bine
    Eu cred ca Vista este o chestie reusita numai ca utilizatorii sunt mult prea prosti sa il configureze sa mearga bine, stiu pe multi cu superlaptopuri ce au Vista si merge infect rau, asta din cauza ca sunt prosti.
    Numai la prosti le merge computerul naspa, tineti minte de la nea` Ulise 😀

  11. Intre Window$ Vi$ta si XP ? Fara cea mai mica indoiala – aleg LINUX ! 😉

  12. Sunt de acord si eu cu softurile open source, dar deocamdata monopolul il detin Microsoft cu tehnologiile lui, asa ca pana atunci multi o sa se chinuie cu Vista sau XP…. 🙂

  13. Si eu intre Vista si Linux aleg Leopard :), linuxul este prea sarac vai mama lui.

  14. XP pe un comp sub

    Procesor single core
    Ram 2 GB
    Placă video de chipset modern 256 memorie dedicată

    Orice este peste VISTA.

  15. cred ca trebuie sa mai asteptam putin pana vista va deveni un sistem cu adevarat bun…..dar pana atunci ma las in grija xp-ului, cu care ma inteleg foarte bine pe o configuratie multi-core.

  16. Stiu ca vista inseamna o multime de chestii pe care oameni de rand nu le pot intelege, dar ti spun ca din punctul meu de vedere ca si cunoscator in domeniu, eu ii dau mai multe plusuri decat Xp-ului…sunt de acord ca mananca resurse etc, dar pot face o lista cu punctele de eficientza, cu prima ocazie cand prind timp…incerca-l si ti spun eu ca daca ai putina rabdare cu el nu vei regreta…bafta!

  17. mda….mi’am luat shieu laptop…..cu vista home premium p el….deoarece pana atunci avusem parte numai d xp….asta am shi facut:am incercat s instalez xp p el…deoarece era problema cu SATA drivers..mi’a luat cv timp pana am reushit,shi pana atunci am folosit vista…acuma care e faza….o luna cat am avut vista…totul a mers k la carte [ mai putzin soft-uri antice … ex: BP7…din tineretzea lu’ strabunicu’meu..] cu xp,nici nu’mi amintesc cate probleme shi bataie d cap am avut…o fi shi faptul k nu e licentziat? poate….dar ce e sigur: vista imi proteja mult mai bn calcu d toate prostiile decat xp…cu totzi antivirushii shi firewall-urile lui…concluzia: am revenit l vista…incercatzi shi voi….pana la urma..nu mai sunt chiar proshiti de tot cei de la microsoft…

  18. xp la putere……

  19. deci vista arata folderele si alea mai faine dar xp e mai ieftin decat xp vista 600 lei xp 200 lei deci e exagerat de scump vista

  20. frate deci depinde la c vrei sa folosesti pc-ul

    dak vrei sa folosesti pc-ul ptr munca si alte chestii mai importante recomandat xp vista ink nu este pregatit pentru alte intrbuintari

    dak vrei sa faci un mess sau sa ai jocuri noi si sa asc o muzicutza vista mi se pare potrivit sa fii in pas cu moda

    eu am vista si mi se pare un rahat mereu cand bag vreun prog pe el ma lovesc de faptu ca nu merge din cauza ca am vista

Lasă un răspuns

