Spune ce gandesti tu, nu ce gandesc altii pentru tine!

Credință sau ipocrizie?!

În urmă cu câteva zile, călătoream şi eu cu autocarul ca tot omul, iar la un moment dat dintr-o discuţie cu o persoană de alături pe celebra temă: este sau nu este Dumnezeu, s-a întins o mare discuţie filozofică 😀
În urma acestei discuţii am rămas profund marcat, cât de naive pot fi unele persoane şi tot odată câtă stupiditate poate exista în unele persoane.
Persoana despre care vorbesc, ţinea sus şi tare că există Dumnezeu şi că tot ce se intâmplă pe Pământ este comandat de către Dumnezeu, iar noi în opinia acelei persoane, suntem doar nijte marionete dotate cu viaţă şi trebuie să facem ceea ce ne dictează Cel de Sus!
La un moment dat, o opresc şi îi spun, că eu defapt nu înghit toate gogoşile, cum că Dumnezeu este cel care le face pe toate, din acel moment a început o contradicţie de minute bune între mine şi persoana X pe acestă temă. Practic încerca să îmi spună, să mă convingă că Dumnezeu este Calea, că dacă nu cred şi cercetez degeaba exist, în fine şi discuţia a continuat.
Dar totuţi să nu se dadea bătută, scoate de undeva din bagaj o aşa zisă Biblie, care de la o poştă se vedea că este făcută de sectanţi. O întreb pe persoana X, această Biblie este ortodoxă?! iar ea îmi spune sigur că da etc., nu vreau să aprofundez prea tare pe acestă temă cu Dumnezeu sau nu, pentru că fiecare are credinţa sa, şi nu i-o poate schimba nimeni, orice metode ar încerca.
Acuma să ajung unde de fapt vroiam să ajung, mă intreb câtă minte au aceste persoane sectante, care îl venerează atâta pe Cel de sus, şi mint şi fac atâtea că să pară ei cei mai sfinţi de pe Pământ???!! Mă întreb până unde i poate duce mintea cu aceste idei puerile…
Credeţi că e bine ceea ce fac ei?! Farisei oare se cheamă genul ăsta de oameni sau cum?! 😀

Comments on: "Credință sau ipocrizie?!" (3)

  1. Mda, nici eu nu-i pot intelege pe cei care isi imagineaza ca ei sunt niste marionete, asta chiar e un pacat, parerea mea. Daca eram marionete nu mai aveam inteligenta proprie si capacitatea de a gandi si de a alege singuri … deci clar nu e asa cum sustinea persoana aia, eu nu cred. Faptul ca exista un Creator, e perfect pertinent si real, avand in vedere ca exista si o lume spirituala, si chestii mai presus de imaginatia noastra … dar chiar asa ca ne joaca precum papusarii la teatru … eu una nu cred :). Aici se contrazic cei mai multi cei care cred treaba asta, ca ei cred in rai si iad, de exemplu, ceea ce ma rog … poate fi adevarat … dar eu personal nu vad raiul si iadul cum il vad persoanele respective, deci ei cred ca daca faci rau te duci in iad, si in acelasi timp cred ca omul e o marioneta a lui Dumnezeu. Pai care ar mai fi logica pedepsei atunci? Nu exista 2 dumnezei pentru ca in general geniile sunt singulare si au descoperit mereu chestii de unii singuri, nu e nici o dualitate aici. Nu esti obligat sa crezi in Dumnezeu sau sa iei de bun tot ce auzi, doar ca iti propun un minim exercitiu de imaginatie si de gandire abstracta: tu ai vazut vreodata cee e dincolo de planeta noastra, sau, mai mult, dincolo de calea lactee?! Nimeni n-a vazut …, deci este teribil de greu sa spui ceva de genul: omul e singura entitate inteligenta din univers, pentru ca suna a aberatie, in conditiile in care noi habar n-avem ce e cu universul asta, si el e atat de imens incat ar putea exista absolut orice out there, si noi habar sa nu avem. Apoi … alta chestie: nu ti se pare ca viata asta a noastra pe pamant e structurata atat de logic si de bine incat e prea greu de crezut ca nu e nici un masterplan in spate? Am mai dat eu exemplu cu traitul 100 de ani fiecare …! Nu stiu, eu zic doar ca e copilarie sa refuzi sa accepti ca exista o forta creatoare in spatele a tot ce vedem noi cu ochiul liber, si nu numai, si noi nu suntem decat asa … un fel de furnica pe langa un zgarie-nor …! Suntem just a drop of water in the endless see, si nu exista nici un fel de motiv logic pentru care ai refuza sa crezi ca exista ceva mai presus de tot si de toate, care ne guverneaza, mai ales ca exista atatea indicii. BTW … tu probabil crezi in medicina, nu ai cum altfel, trebuie sa crezi in ceva. Eh, imagineaza-ti ca si medicii cred ca exista Dumnezeu, ca exista o forta mai presus de ei si de tot ce pare logic pentru creierul uman, pentru ca unii dintre ei chiar se confrunta uneori cu chestii care depasesc imaginatia si sfera materiala a lumii asteia :).

  2. Lavinia, imi place ca sti sa ti susti punctul de vedere si il argumentezi foarte frumos, dar eu zic asa in legatura cu subiectul de mai sus, de fiecare data cand vad ceva ce inca nu am vazut pana atunci(fenomen miracol), eu caut sa gasesc explicatia logica si stiintzifica la ceea ce vad, nu atribui automat lui Dumnezeu…
    Inca ceva nu cred ca omul este cel mai destept din univers, si un caine ne poate depasii nivelul de gandire daca invata sa vorbeasca…. 🙂

  3. Si eu as dori sa completez cu ceva omul areligios descende din asa zisul om religios si desi neaga cu toata puterea fiintei sale el isi pastreaza totusi un comportament religos,aces lucru putand fi condiderat a face parte din conditia fiintei umane.

Lasă un răspuns

