Spune ce gandesti tu, nu ce gandesc altii pentru tine!

Câteva lucruri despre Iaşi

Iaşul este un oraş din Moldova şi este un dintre cele mai mari centre universitare, iar dupa ultimile statistici este considerat cel mai mare. Din acest punct de vedere tot respectul pentru Iaşi!
Dacă aruncăm un ochi mai critic asupra acestui „minunat” oraş, nu o să prea vedem multe lucruri în el, decat vreo 50 de mii studenţi care se deplasează din bar la facultate, sau de la facultate spre bar, dar să nu neglijăm şi partea infimă care sunt serioşi lucră sau învaţă şi sunt serioşi!
Eu locuiesc de aproximativ o luna în acest oraş dar ţin saă precizez că nu mă simt atras de el. De ce nu mă atrage?! din mai multe motive pe care o să vi le enumăr mai jos.

  • Dăcă o să te plimbi prin Iaşi vei ajunge să mergi vreo 2-3 kilometrii şi să nu vezi un coş de gunoi, şi poate totuşi o să vă surprindă că este curat. Da este curat pentru că sunt sutele de muncitori în folosul comunităţii pe care îi vezi zilnic pe stradă făcându-şi treaba. Dar dacă vrei să arunci o hârtie, trebuie să umbli mult timp cu ea în buzunar!
  • Un lucru care este foarte enervant, este atitudinea oamenilor în mijloacele de transport în comun sau în staţii. Dacă ajungi în Iaşi şi nu vei putea coborî din tramvai din cauză că se îmbulzesc toţi să urce şi nu o învăţat să aştepte să cobori. Dar înainte să cobori din tramvai vei vedea jegul din el, dar asta e specifiv românesc şi se iartă!
  • Un alt lucru care nu este întocmai plăcut în Iaşi sunt preţurile foarte mari compartiv cu alte zone dezvoltate din România, chiar mai dezvoltate din unele puncte de vedere, în special economic.
  • Eu am enumerat doar cateva lucruri care mă deranjeză şi pe mine, dar lista nu se opreşte aici, am auzit şi la colegi o mulţime de lucruri pe care le au de reproşat Iaşului. Un lucru de reproşat ar mai fi că a uitat să tină pasul cu modernismul, adică este el vechi dar să nu uite să se mai şi dezvolte, dacă a fost super dezvoltat în 1850, nu înseamnă că este şi acuma.

    Comments on: "Câteva lucruri despre Iaşi" (10)

    1. Nu sunt fan prea mare.

      Îmi place că te poţi orienta binişor prin el, nu ştiu exact de ce, dar aşa consider.

      Infrastructura e sub orice critică, transportul in comun e atât de jalnic încât nu merită menţionată iar despre oameni nu cunosc suficiente să dau tare.

      Curat, pare, da dacă intri în gara de nord ai impresia că cineva a vomitat recent pe acolo şi altcineva a aruncat ceva murături.

      Centru universitar mare, doar ca număr de studenţi, calitativ chiar nu îl văd aşa remarcat la nici un capitol şi în ciuda a câteva poveşti de laudă imensă sunt sute de contrar.

    2. Te astept sa postezi ceva si depre un oras care iti place,de preferinta altul decat cell din care provii…

    3. Sincer sunt zeci de orase mult mai faine decat Iasi, chiar si Clujul care desi nu imi place, trebuie sa recunosc ca e mai frumos decat Iasul 😀

    4. Don’t get me started on Iasi. Unica experienta pozitiva legata de el este ca daca n-ar fi existat, nu am fi vrut sa facem ceva mai bun prin IPWorkshop. In rest, una din cele mai proaste pareri cu putinta. Puteti sa cititi experienta mea prin Iasi in inceputul articolului http://ionutz.wordpress.com/2008/07/02/sa-invatam-ce-ne-place-cum-ne-place-aka-ipworkshop/

    5. @iceduchess să înţeleg că îţi place iaşi-ul?

      Weekendul trecut era să fiu lovit de o maşină la ieşirea din bloc ce mergea pe trotuar cu vreo 50-60 la oră… civilizatie frate.

      Oraş care îmi place, altul decât al meu, Botoşani… n-or fi localnicii şcoliţi la viena da măcar e organizat frumos pe acolo.

    6. djpaulbert said:

      Sincer,eu n-as sta in Iasi.Adica,bun,e un oras mare,e un centru cultural important,dar nu e asa un oras dinamic,cum ar fi pentru mine,Timisoara,Arad(orasul meu natal) sau Sibiu.
      De vizitat,as vizita Iasiul,oricand,in orice moment si cu orice prilej posibil…

    7. prefer Targu-Mures.Am vazut si Iasiul de cateva ori e frumos dar nu chiar cum zice parazitu,parerea mea:P Constanta este iarasi un oras frumos si Bacaul.As mai putea da exemplu de cateva orase ft mici dar dragute:Reghin si Falticeni.Iti place Botosani?:))

    8. Da mi place…ce nu imi place in orasul ala sunt cocalarii si „printesele” lor din masinele de pe bulevardul Eminescu…rest pot zice ca e frumos… 😀

    9. Stiu eu cat de mult iti „place” 🙂 ):P

    10. Ce îmi place în Iaşi e verdeaţa. E muuuul mai verde decât Galaţiul şi Bucureştiul la un loc. Iar la arhitectura e net superior, are o istorie în spate.
      Am ajuns de destule ori pe acolo şi am observat şi eu curăţenia. Dar am reuşit perfomanţa să car o hârtie din Iaşi la Bucureşti că tot aşa o păstrasem în buzunar.
      Transportul… nu ştiu. Faţă de Bucureşti e parfum din ce m-am plimbat eu pe acolo.
      Preţurile sunt măricele, e drept.
      Oamenii liniştiţi, până ce dai de studenţi.
      Ca centru universitar zic eu ca e destul de important. Dar depinde de facultate. La info ştiu persoane care termină poli din buc si vor să dea la master la iaşi. Feaa e destul de slabuta din ce stiu, mai ales ca au trunchi comun jumatate din perioada de licenta. Facultatea de fizica iar ştiu că e tare, mai ales dacă te ţii de treabă.
      Am avut de ales între Iaşi şi Bucureşti. Şi aş fi ales Iaşiul din 100 de motive. Dar am ales Bucureştiul dintr-un singur motiv, unul complet subiectiv. Dar Iaşiul rămâne un oraş în care aş reveni.

    Lasă un răspuns

